zaterdag 30 augustus 2014

Eindelijk weer eens iets gemaakt


Na een aantal maanden waarin ik bijna niks meer aan het sieraden maken had gedaan,ben ik vandaag weer is begonnen om een paar leuke armbanden te maken.Het was een tijdrovend klusje maar wel erg leuk om te doen. Nu is het voor mij niet zo van zelf sprekend om een sieraad te maken . Ik heb namelijk gewrichtsreuma en mijn handen zijn behoorlijk vergroeid ,stijf en pijnlijk.Maar ik zie het zelf als therapie om mijn vingers soepel te houden.Dus ging ik maar snel aan de slag om mijn spieren en gewichten weer in beweging te laten komen. Ik merkte dan ook dat ik dus al een paar maanden niets had gedaan. Het ging erg moeizaam en het was pijnlijk maar het eind resultaat mag er wezen.De eerste armband duurde het langst want ik merkte dus dat ik er veel moeite mee had.Nu moet ik wel zeggen ook al heb je gezonde handen het is en blijft een tijdrovende klus.
Ik heb deze armband Heavenly Delight genoemd omdat de kleuren heel zoet en heerlijk overkomen.


De kralen zijn geketteld op 6 mm silverplated jasserson.
In deze armband zitten 160 kralen op elke schakel zitten er 4 kralen..
Waarvan: 
120 glasparels in 6 kleuren van mat-glanzend en doorzichtig.
20 facet geslepen gekleurde kristal glazen kralen
20 Preciosa kristal glas kralen.
1 kapittel slot

Wil je nu ook zo'n mooie armband maken in deze kleuren of in een andere kleur kijk dan op mijn website www.beadscreations.nl  daar staan heel veel kralen en benodigdheden.


Nu had ik dus de smaak te pakken en mijn handen werden al weer wat soepeler ondanks dat het wel zeer deed, ging ik na een uurtje gewoon weer door.
En ik moet zeggen deze ging al iets sneller dan de eerste ook omdat het allemaal wat makkelijker ging en omdat ik nu ook wist hoe het moest.


Deze armband heet Purple Passion

De naam schoot in eens in mijn hoofd net als de naam Heavenly Delight

Purple Passion is ook een armband met gekettelde kralen op jasserson.
Het enigste verschil hiervan is dat ik leuke kunststof bloemkralen erbij heb gebruikt en metalen kraal kapjes.
Ook heb ik in plaats van 4 kralen op 1 schakel er maar 3 gebruikt.
Alleen om de vier schakels kwam er een kraal bij zoals de kraal kapjes die ik er bij gebruikt heb en glazen kelk kraaltjes.
In deze armband zitten dus een totaal van 125 kralen
Waarvan:
96 glasparels 8 mm in drie kleuren
5 paarse kunststof bloemen
2 witte kunststof bloemen
5 glazen bloemkelkjes
6 kraal kapjes metaal
11 Preciosa facet geslepen kristal glas kralen 6 mm
1 mooi kapittel slot

 Ik heb deze twee armbanden met plezier gemaakt en ze zijn te koop bij www.beadscreations.nl



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

25% op de kleur geel-groen en oranje

Wat een weertje de afgelopen dagen het voelt gewoon warm aan na de vreselijke koude die we voor het weekend hebben gehad. Van mij mag het n...