maandag 15 september 2014

Wie is Ria

Hoi ik ben Ria Scharn Rietveldt en ik run een webwinkel in handgemaakte sieraden-kralen en geschenken.
Alle sieraden maak ik zelf ondanks mijn beperkingen door RA 
Ik weet namelijk als geen ander wat het betekend om een ongeneselijke ziekte te hebben en hoe het is om met beperkingen te leven en om tegaan.
Doordat ik op mijn dertigste reumetoïde arthritest kreeg storte mijn wereld compleet in.Ik was altijd creatief bezig was het niet achter de naaimachine dan was het wel met breien/haken of borduren. Doordat mijn ziekte in een versnelling ging heb ik heel veel van dit op moeten geven. Mijn handen vergroeiden de kracht ging er uit en nog veel meer ongein. Op mijn vierenveertigste werd ik ook nog eens getoffen door kanker en weer storte mijn wereld compleet in. De lust om nog iets te doen was vergaan en ik kwam nu helemaal in een isolement terecht.Op een gegeven moment nu 9 jaar geleden kwam mijn dochter met kralen thuis om wat sieraden te gaan maken. Ze zei kom ma we gaan leuke sieraden maken. Ik zal eerlijk zeggen ik vond er niets aan. Maar goed om haar een plezier te doen wel diverse kralen en andere artikelen aangeschaft maar na een paar keer er wat mee gedaan te hebben had ik toch zo iets nee, dit is niets voor mij. Ik stopte de kralen in een kist en keek er niet meer naar om.Een jaar lang lag het in de kist.Maar hoe raar het ook klinkt het leek wel of ik geroepen werd om de kralen weer op te pakken en weer aan de slag te gaan. Dat heb ik toen ook gedaan en nu zijn we dus 8 jaar verder en maak ik heel veel sieraden.zeepslingers en run ik deze leuke webwinkel. Ik heb nooit geen spijt gehad van mijn beslissing om de kralen weer op te pakken want ik haal hier heel veel voldoening uit. Mijn boodschap voor mensen die ook een handicap hebben en denken dat een hobby zoals sieraden maken niet voor hun is weggelegd, gewoon doen en begin en kijk wat het je brengt en waar het schip strand. Er zijn dagen dat het minder is maar er zijn ook dagen dat ik vol overgave in de weer ben met mijn kralen.
Dus wacht niet tot morgen maar begin vandaag. 
Groetjes en Liefs Ria

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

25% op de kleur geel-groen en oranje

Wat een weertje de afgelopen dagen het voelt gewoon warm aan na de vreselijke koude die we voor het weekend hebben gehad. Van mij mag het n...