woensdag 18 juni 2014

Granaat

Vandaag is de edelsteen Granaat aan de beurt
Er licht nog steeds een mooi snoer Granaatedelsteen  op me te wachten om er een mooi sieraad van te maken.Ik heb het nu al een tijdje in huis maar soms ontbreekt de inspiratie om er iets moois van te maken en blijven de kralen in hun doosje liggen. Maar vandaag heb ik de inspiratie er voor om er een mooi collier  van te maken. 
Al heel lang heb ik interresse in edelstenen en hun werking er van. Op het internet kun je heel veel informatie krijgen maar ook uit boeken. Het fascineert me en intrigeert. Er zijn zoveel edelstenen dat je soms door het bos de edelstenen niet meer ziet liggen.(grapje). Zelf vind ik dat een steen je moet boeien en dat je hem mooi moet vinden. Daarna ga je kijken of die betreffende steen wel bij jou past en vaak is dat ook zo want je intuïtie laat je meestal niet in de steek. De granaat vind ik een mooie steen omdat het als je goed kijkt er heel veel kristallen in zitten en het lijkt ook net op de granaatappel.
De granaat is qua sterrenbeeld niet een steen die bij mij past maar qua werking haal ik er weer wel heel veel uit.
Maar nogmaals een edelsteen moet je aanspreken. 



Hieronder staat dan het collier dat ik gemaakt heb van granaat edelsteen kralen ik vind het een mooi collier geworden. Dit collier krijgt de naan Granata.
Het collier is geregen op gecoated staaldraad en afgewerkt met een guardianwire en een knijpkraal verberger. Het collier bestaat uit 12 mm granaat kralen en 6 mm swarovski kralen. Dit collier schitterd straks om iemands hals. Misschien het mijne maar het kan ook jouw hals zijn.

Alle sieraden die ik maak komen in de webwinkel te staan van  Beads Creations
Daar staan heel veel 100% handgemaakte sieraden en allemaal van mijn hand.



 Collier Granata

Kijk voor meer edelsteen sieraden bij 100% handmade bij Beads Creations


Algemene informatie over Granaat
Granaat kan rood, bruin, oranje, groen en zwart van kleur zijn. Grossulaar is een een groene of oranjebruine variëteit, uvaroviet is een groen met zwarte soort, melaniet is een zwarte granaat en almandien is een roodbruin tot zwarte variëteit. De steen is doorzichtig tot doorschijnend met een glasachtige glans. De naam "granaat"is afkomstig van het Latijnse woord granatus en refereert aan malum garanatum ( granaatappel) een plant met rode zaden die lijken op veel gevonden granaatkristallen


Werking

Granaat is de perfecte steen voor crisissituaties en situaties waarin het leven uitzichtloos lijkt. De steen geeft kracht en energie, doorzettingsvermogen, uithoudingsvermogen, zelfvertrouwen, wilskracht en vitaliteit. Het bevordert hoop en moed, optimisme, levensvreugde en overlevingsdrang. Blokkades, weerstanden, remmingen en beperkende gedrag- en denkpatronen worden verminderd. Fysiek vergroot granaat het zelfgenezend vermogen van het lichaam, versterkt het immuunsysteem en bevordert de opname van vitaminen en mineralen. Verder heeft de steen een positieve invloed op bloed en de bloedsomloop en helpt bij bloedarmoede, seksuele en potentie problemen, hart, en longen.Granaat kan helpen bij depressiviteit.Driftige of boze mensen moeten geen granaat dragen omdat deze eigenschappen versterkt kunnen worden. Draag granaat niet langdurig en alleen overdag om de slaap niet te verstoren. De steen is wel ideaal als u snel een energiestoot nodig heeft.
Rode granaat bevordert de paranormale ontwikkeling en helderziendheid.

 Almandien, bruinrode granaat heeft een iets minder felle werking en is daardoor voor  meer mensen geschikt. Hij geeft energie, moed en doorzettingsvermogen en bevordert  visualisatie bij meditatie.
 Genezen van wonden.
 Bouwt het lichaam op, geeft energie en helpt daardoor prima bij uitputting en burn-out.
 Kan helpen bij reumatische en artritische pijnen.
 Zorgt voor een goede bloedsomloop en helpt bij bloedarmoede.
 Is bloeddrukverhogend.


Sterrenbeeld: Ram, Schorpioen
Chakra: basischakra
Verzorging: granaat wordt om de twee weken onder stromend water ontladen en gedurende vijf minuten in de zon opgeladen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

25% op de kleur geel-groen en oranje

Wat een weertje de afgelopen dagen het voelt gewoon warm aan na de vreselijke koude die we voor het weekend hebben gehad. Van mij mag het n...